Vaak gestelde vragen.
Algemene vragen.
Wij zijn een Belgisch bedrijf, gevestigd in Roeselare, het hart van West-Vlaanderen.
Neen, wij hebben helaas (nog) geen winkel, wel een afhaalpunt te Roeselare. In onze reparatiedienst 123FIX Roeselare kan u terecht voor afhalingen van bestellingen. Let wel, wij hebben in het afhaalpunt geen voorraad! Zorg dus eerst dat uw bestelling geplaatst is via de website, en u een bevestiging van afhaling hebt ontvangen.
U kan ons contacteren online via onze website, of langskomen in ons afhaal- & reparatiepunt te Roeselare voor advies & vrijblijvende informatie betreffende uw toekomstige aankoop.
Vaak gestelde vragen.
Garantie & reparatie.
Op alle Certified Refurbished toestellen is een garantieperiode van 3 jaar van toepassing. Op nieuwe artikelen op onze website zoals accessoires geldt de standaard wettelijke garantie van 2 jaar. Op andere producten, zoals bijvoorbeeld tweedehandsproducten, is er een afwijkende garantieperiode van toepassing, die duidelijk en vet staat aangeduid bij het betreffende product.
Bij de aankoop van een product hebt u recht op de wettelijke garantie. Wij geven als verkoper de garantie voor elk conformiteitsgebrek van het product dat zich binnen de garantieperiode na aankoop manifesteert. Gebruikt u het product niet naar behoren of is er schade door het product onjuist te gebruiken, valt de schade niet onder de garantie. Brengt u aanpassingen aan het product, of wordt het product opengemaakt (ter analyse of herstel) door een derde partij, dan vervallen onmiddellijk alle garanties. Er zit geen garantie op de verpakking van een product. Normale slijtages (vb. batterij of laadpoort van een toestel na intensief gebruik, of een versleten hoesje) vallen niet onder garantie.
Uw product defect? Contacteer ons zo snel mogelijk om u verder te helpen. In de meeste gevallen, zowel tijdens als buiten de garantieperiode, zal het toestel terug moeten opgestuurd worden naar ons. Stuur geen producten op naar ons vooraleer u de correcte instructies hebt ontvangen en het defect hebt aangemeld bij ons.
Uw toestel defect door uw eigen toedoen? Kan gebeuren. Contacteer ons om de mogelijke opties te bekijken. Wij beschikken over een eigen reparatiedienst die u snel verder helpt met alle herstellingen en reparaties. Accessoires worden meestal niet hersteld.
Vaak gestelde vragen.
Levering & verzending.
Alle bestellingen worden geleverd op het door u bij uw bestelling aangegeven adres, tenzij u koos voor afhaling in één van onze afhaalpunten. Standaard worden bestellingen geplaatst en betaald op werkdagen voor 16u, dezelfde dag nog verzonden, indien op voorraad. Bestellingen geplaatst op zon- of feestdagen, of tijdens verlofperiodes, worden de eerste werkdag na de gesloten periode behandeld en verzonden. Indien geen of onvoldoende voorraad contacteren wij u persoonlijk voor een gepaste oplossing.
Eénmaal uw bestelling werd verzonden, ontvangt u van ons via mail een verzendbevestiging. Kort daarna zal u ook een mail met trackingnummer ontvangen om uw bestelling te volgen, tot aan uw voordeur. Voor bestellingen van enkel accessoires, kan het zijn dat we deze leveren via brievenbuspakket. Bij dergelijke bestellingen bezorgt de postbode uw bestelling zo snel mogelijk, maar ontvangt u geen trackingnummer.
Vaak gestelde vragen.
Overname.
De prijs die we betalen is gebaseerd op het type toestel, het model en de staat van het toestel. Het gaat dan om zowel de cosmetische staat (uiterlijke schade) als de functionele staat (werkt het toestel perfect, is er een kleine of grote reparatie nodig). De beoordeling wordt uitgevoerd door onze techniekers die gebruik maken van speciale software voor het uitvoeren van een uitgebreide, functionele test en een aantal visuele inspectiemiddelen om de cosmetische staat goed te kunnen vaststellen. Verder kunnen de aanwezigheid van originele doos, boekjes, accessoires en aankoopbon vaak de overnameprijs verhogen.
Vul sowieso eerst het overnameformulier op deze pagina in en wacht op ons voorstel. Op die manier kan u vermijden nodeloos opsturen. Toestellen die door ons worden beoordeeld en getest moeten sowieso in fabrieksinstellingen worden geplaatst. Vergeet niet het toestel te resetten (indien mogelijk) en een backup te maken van de gegevens, en ze daarna van het toestel te verwijderen. Eventuele gelinkte accounts (iCloud, Google account, Samsung account, Sony account, Playstation account, …) moeten gewist worden (indien mogelijk). Indien het toestel oplaadbaar is, vragen we om het toestel al opgeladen (20% minimum) op te sturen, zo versnellen we het proces.
Eénmaal wij de aanvraag ontvangen sturen we u binnen de 24u een overnamevoorstel. Bij akkoord vragen we het toestel op te sturen. Als het toestel overeenkomt met wat u in het formulier heeft verklaard, betalen we het bedrag binnen de 24u aan u uit op rekening.